INCORPORACIÓ A LA BORSA DE PERSONAL DOCENT DEL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT
Informació sobre
la DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DELS REQUISITS I DEL BAREM I DOCUMENTS
JUSTIFICATIUS DELS MÈRITS que estableix la normativa d'accés a la borsa de
personal docent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
(Resolució EDU/2053/2010, de 14 de juny, modificada per la Resolució
ENS/3050/2015, de 22 de desembre)
ANNEX 2 (Resolució
EDU/2053/2010, de 14 de juny)
1. Fotocòpia
del document nacional d’identitat (DNI) vigent. En el cas de no ser espanyol, s’ha de presentar una
fotocòpia del document acreditatiu de la seva nacionalitat o, si no, una
fotocòpia del passaport. En qualsevol dels casos el document acreditatiu ha de
ser vigent.
2. Fotocòpia
compulsada del títol exigit o expedient acadèmic original o, en tot cas,
fotocòpia compulsada acreditativa d’haver realitzat tots els estudis necessaris
per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.
En el cas de
presentar l’expedient acadèmic dels estudis realitzats, s’hi ha d’adjuntar
també la fotocòpia compulsada del rebut que acrediti el pagament
corresponent dels drets d’expedició del
títol. Si la titulació ha estat obtinguda a l’estranger, cal adjuntar
l’homologació del títol estranger al títol corresponent del Catàleg de títols
universitaris oficials.
Si la
titulació ha estat obtinguda a la Unió Europea també es pot acreditar
mitjançant la credencial de reconeixement de la titulació per a l’exercici de
la professió de mestre o de professor
d’educació secundària d’acord amb el que estableix el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual
s’incorporen a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2005/36/CE, del
Parlament Europeu i del Consell, de 7 de
setembre de 2005 i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de
novembre de 2006, relatives al reconeixement de qualificacions professionals, A
la credencial expedida pel Ministeri d’Educació haurà de constar expressament
l’especialitat que pot impartir.
3.
Exclusivament per als cossos de professors d’ensenyament secundari i de
professors d’escoles oficials d’idiomes, original o fotocòpia compulsada del
títol oficial de màster que acrediti la formació pedagògica i didàctica d’acord
amb el que estableix l’article 9 del Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre
per exercir la docència en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat,
la formació professional i l’ensenyament d’idiomes o del certificat d’aptitud
pedagògica expedit per un institut de ciències de l’educació o el títol
d’especialització didàctica. També podrà justificar-se mitjançant el resguard
d’haver fet el seu pagament.
Quan en
substitució del títol de màster s’al·legui experiència docent efectiva, aquest
fet s’ha d’acreditar mitjançant certificació expedida pel secretari amb el
vist-i-plau del director del centre, si es tracta d’un centre públic. Si
l’experiència docent que s’acredita correspon a un centre privat,l’esmentada
certificació ha de ser expedida pel director del centre amb el vist-i-plau de
la Inspecció d’Educació, o pel secretari del col·legi de doctors i llicenciats
o d’altre col·legi professional, sempre que aquesta certificació pugui ser
emesa d’acord amb els seus estatuts. En tots els casos haurà de constar el
nivell en el qual s’han prestat serveis.
4. Declaració
jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del
servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a
l’exercici de les funcions públiques. Els candidats que no posseeixen la
nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada o promesa de no estar
sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l’accés a la
funció pública al seu estat d’origen, (la declaració està inclosa en el resguard obtingut en tramitar la sol·licitud i per tant no s’ha de presentar cap document
específic sinó que només s’ha de signar)
5. Fotocòpia
compulsada del títol acreditatiu del coneixement adequat de la llengua catalana.
6. Certificat mèdic ordinari i actualitzat acreditatiu de no patir
cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb
l’exercici de les funcions corresponents al cos i l’especialitat a què s’opta.
7. Certificació negativa del Registre
Central d'Antecedents Penals de no haver estat condemnat per
sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual. (ATENCIÓ:
de manera excepcional, s’ha prorrogat el
termini per presentar aquesta certificació fins al 23 de març de 2016)
ANNEX 3 (Resolució
EDU/2053/2010, de 14 de juny)
BAREM I DOCUMENTS JUSTIFICATIUS DELS MÈRITS
Únicament es
valoren els mèrits assolits fins a la data de finalització del termini de
presentació de sol·licituds. Un mateix mèrit no pot ser valorat per més d’un
apartat o subapartat.
1. Experiència docent (màxim 18 punts)
Per cada mes
complet durant el qual s’hagin impartit ensenyaments reglats corresponents a
qualsevol nivell educatiu, 0,5 punts.
Documents
justificatius: fotocòpia
compulsada del nomenament o contracte, o certificació expedida pel/per la
directora/a del centre corresponent, amb el vist-i-plau de la Inspecció
d’Educació, i pel/per la cap del servei de personal docent dels serveis
territorials corresponents, o bé pel/per la secretari/a del col·legi de doctors
i llicenciats o d’altres col·legis professionals, sempre que aquesta
certificació pugui ser emesa d’acord amb els seus estatuts. Els serveis
prestats a l’estranger s’acreditaran mitjançant certificats expedits pels
ministeris d’educació, per les universitats o per altres administracions amb
competències educatives dels països respectius, degudament traduïts a qualsevol
de les dues llengües oficials a Catalunya.
Per als
serveis prestats fora del Departament d’Educació s’ha d’acreditar la data de
finalització de la prestació del servei mitjançant una diligència de cessament,
una certificació d’empresa o algun altre document oficial on consti aquesta
informació.
Per poder
computar els serveis prestats als becaris de formació de docència i recerca com
a experiència docent, caldria que la universitat on els ha prestat certifiqui
que estan en possessió de totes i cadascuna de les facultats pròpies dels
docents (que imparteixen la totalitat de la matèria d’un curs, que avaluen els
alumnes de la matèria esmentada i que signen les actes corresponents).
També
computen com a serveis docents els prestats com a educador en llars d’infants i
com a professorat d’estudis catalans i altres llengües a les universitats de
fora del domini lingüístic.
2. Formació acadèmica
2.1
Expedient acadèmic del títols al·legats (sempre que en l’expedient acadèmic consti la nota
mitjana).
Es valora
exclusivament la nota mitjana dels títols al·legats com a requisit de titulació
que preveu l’apartat 1.1.e) de l’annex 1 de la Resolució, tal i com a
continuació s’indica:
-De 6 punts
fins a 7,50 punts: 1,5 punts.
-De 7,51
punts fins a 10 punts: 2,5 punts.
Documents justificatius: expedient acadèmic original o fotocòpia compulsada en
la qual es facin constar les puntuacions obtingudes en totes les assignatures i
en la que figuri la nota mitjana.
En el cas
que en la nota mitjana de l’expedient acadèmic no hi figurin les expressions
numèriques completes, s’aplicaran les equivalències següents:
Aprovat: 5
punts.
Bé: 6 punts.
Notable: 7
punts.
Excel·lent:
9 punts.
Matrícula
d’honor: 10 punts.
2.2 Per cada títol de doctor, 5 punts, màxim 10 punts.
Documents
justificatius: fotocòpia
compulsada del títol de doctor o, en tot cas,
de la
certificació d’abonament dels drets d’expedició d’aquest, d’acord amb l’Ordre
de 8 de
juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13.7.1988)
.
2.3 Per titulacions universitàries, màxim 20 punts.
2.3.1 Per cada titulació universitària de primer
cicle, 5 punts, màxim 10 punts.
2.3.2 Per cada titulació universitària de segon
cicle, 5 punts, màxim 10 punts.
La puntuació
corresponent a les titulacions de segon cicle (apartat 2.3.2) és acumulable a
la del primer cicle de la mateixa llicenciatura (apartat 2.3.1).
Documents justificatius: fotocòpia compulsada del títol o certificació
acadèmica. Quan la certificació acadèmica correspongui a una titulació de segon
cicle, ha d’esmentar que ha superat el primer cicle.
2.4 Per titulacions de les escoles oficials
d’idiomes o equivalents:
2.4.1 Per cada certificat de nivell intermedi o
equivalent, 1 punt.
Són vàlids
altres certificats equivalents al nivell B1 del marc europeu comú de referència
per a les llengües.
2.4.2 Per cada certificat de nivell avançat, d’aptitud
o equivalent d’escoles oficials d’idiomes, 2 punts.
Són vàlids
altres certificats equivalents o superiors al nivell B2 del marc europeu comú
de referència per a les llengües. La puntuació corresponent a una titulació de
nivell avançat no és acumulable a la del nivell intermedi de la mateixa
titulació.
Documents
justificatius: fotocòpia
compulsada del títol o certificació acadèmica corresponent.
2.5 Per cada curs de formació i perfeccionament
impartit o realitzat d’un mínim de 15 hores, diploma de postgrau o màsters
finalitzats, 0,5 punts per cada 15 hores
acreditades. Puntuació màxima 5 punts.
En aquest
apartat es valoren, tant haver participat com haver impartit, cursos de
formació permanent inclosos al Pla de formació permanent del Departament
d’Educació o del de Benestar i Família o bé organitzats per les universitats o
reconeguts pel Departament d’Educació, o organitzats o reconeguts per altres
comunitats autònomes amb plenes competències educatives, o pel Ministeri
d’Educació i Ciència; així com els diplomes de postgrau o màsters finalitzats.
Exclusivament
per a l’especialitat de música, es valoraran en els mateixos termes els cursos
organitzats pels conservatoris de música.
Documents justificatius: en el cas
dels cursos de formació, certificació acreditativa expedida per l’organisme o
centre corresponent, amb especificació de les hores de durada (no s’accepta cap
certificació que no les inclogui). Per els cursos inclosos al pla de formació o
reconeguts, l’entitat col·laboradora corresponent hi ha de fer constar
explícitament que aquest està inclòs o reconegut a l’esmentat pla, i hi ha
d’indicar la resolució de reconeixement.
En cap cas
no poden ser valorats mitjançant aquest apartat els cursos realitzats per a
l’obtenció d’un títol o certificat acadèmic.
En el cas
dels cursos de postgrau i màsters, fotocòpia compulsada del títol amb
especificació de les hores de durada. Si en el títol no hi consten les hores,
certificació
acreditativa
expedida per l’organisme o centre corresponent, on constin les hores de
durada,
juntament amb una fotocòpia compulsada del títol o del rebut que acrediti el
pagament corresponent a la seva expedició. En qualsevol cas, és imprescindible
especificar les hores de durada del postgrau o màster.
INFORMACIÓ SOBRE EL CONTINGUT I PUBLICACIÓ DE LA LLISTA DE PERSONES ADMESES
I EXCLOSES (ANNEX 1.3)
3.1 Llista
provisional de persones admeses i excloses
Transcorregut
el termini de presentació de sol·licituds, els serveis territorials o el
Consorci d’Educació de Barcelona que en cada cas hagin estat demanats com a
preferents, comproven la documentació justificativa aportada pels candidats i
revisen la valoració dels mèrits al·legats, assignant-los la puntuació que els
correspongui.
Abans de dos
mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds,la
Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu fa pública la resolució que declara
aprovada la llista provisional d’ admesos i exclosos per cobrir llocs de
treball vacants en règim d’interinitat o substitucions. En aquesta llista, que
s’ha d’exposaren el tauler d’anuncis dels serveis territorials, del Consorci
d’Educació de Barcelona i del Departament d’Educació i a l’adreça d’Internet:
http://www.gencat.cat/educacio,hi ha de constar, almenys, les dades següents:
Cognoms i
nom.
Número del
DNI o del document acreditatiu de la nacionalitat, en el cas que no
tingui
l’espanyola.
Especialitats
per a les quals estigui capacitat i pugui impartir.
Titulació
acadèmica.
Puntuació
total obtinguda desglossada en els apartats i subapartats que configuren el
barem.
Número
d’ordre que ocupa a la llista.
Àrea
territorial sol·licitat com a preferent.
Motiu
d’exclusió dels candidats provisionalment exclosos.
L’ordenació
dels participants es farà d’acord amb la puntuació total obtinguda i en el cas
que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent successivament els
criteris següents:
a) Més
puntuació als apartats del barem de mèrits, per l’ordre en què aquests
figuren al
barem de l’annex.
b) Més
puntuació als subapartats del barem de mèrits, per l’ordre en què aquests
figuren al barem de l’annex 3.
c) Més edat.
3.2 Termini
de reclamacions i de presentació de documentació acreditativa de
mèrits
al·legats
S’ha d’obrir
un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de l’exposició de
la llista provisional d’ admesos i exclosos, per tal que les persones
interessades puguin formular les reclamacions que creguin oportunes davant els
serveis territorials o el Consorci d’Educació e Barcelona que hagin demanat com
a preferent o presentar, si s’escau, documentació justificativa de mèrits ja
al·legats en la sol·licitud de participació sempre que aquests hagin estat
assolits fins a la data de finalització del termini de presentació de
sol·licituds.
3.3 Llista
definitiva de persones admeses i excloses.
La Direcció
General de Recursos del Sistema Educatiu estima o desestima les reclamacions
presentades i admet, o no, la nova documentació justificativa lliurada,
mitjançant la resolució en què es faci pública la llista definitiva d’ admesos
i exclosos per cobrir llocs de treball vacants en règim d’interinitat o
substitucions en centres docents públics d’ensenyaments no universitaris
dependents del Departament d’Educació. La llista esmentada s’exposa en el
tauler d’anuncis del Departament d’Educació, en els dels serveis territorials,
en el del Consorci d’Educació de Barcelona i també pot consultar-se mitjançant
l’adreça d’Internet anteriorment esmentada.
Amb la
publicació de la llista definitiva s’entenen resoltes, a tots els efectes, les
reclamacions presentades contra la llista provisional i es consideren
efectuades les notificacions als interessats.
Contra la
resolució esmentada, que posa fi a la via administrativa, les persones
interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat
Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de
la publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l’article 46.1 de la
Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Així mateix,
també poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs
contenciós administratiu, davant la persona titular de la Direcció General de
Recursos del Sistema Educatiu, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de
la publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei
30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i
del procediment administratiu comú.
Una vegada
elevada a definitiva la llista baremada, el número d’ordre assignat a cada
candidat no es modificarà durant el curs escolar i en cap cas es valoraran nous
mèrits.
Si en
qualsevol moment arriba a coneixement de l’Administració que algun dels mestres
o professors nomenats per cobrir llocs de treball vacants en règim
d’interinitat
o
substitucions ha comès falsedat en la presentació dels documents justificatius,
se li
rescindirà el nomenament, amb l’audiència prèvia a la persona interessada i, si
escau, es passarà el tant de culpa a la jurisdicció ordinària.
CGT ENSENYAMENT TARRAGONA-DEIXEM DE SER UNA ILLA
GENER 2016
No hay comentarios:
Publicar un comentario